بازگشت «بوندسلیگایی» با تغییر مالکیت/ سایت رسمی تراکتور حالا سایت رسمی شد!

http://www.anaj.ir/Upload/Image/1397/04/Orginal/ab37f7ea9b5f4cca839727e8a846ba33..jpg

گویا خصوصی‌سازی باشگاه تراکتورسازی در بهبود وضعیت سایت رسمی این باشگاه تاثیرگذار بوده است.

بی‌گمان یکی از تغییراتی که بعد از واگذاری باشگاه تراکتورسازی به بخش خصوصی در این باشگاه می‌توان مشاهده کرد، بازگشت قدرت به بخش رسانه‌ای باشگاه است که این نوید را می‌دهد تا سایت رسمی تراکتورسازان عنوان بوندسلیگایی خود را نه در ظاهر بلکه به صورت محتوایی نیز حفظ نماید.

این سایت که از زمان راه‌اندازی آن در قالب کنونی در سال 1394 در هشتمین جشنواره وب ایران توانست به عنوان بهترین وب‌سایت ورزشی انتخاب شده و تندیس برترین سایت خبری ورزشی سال ایران را دریافت کند، در اواخر دوران مدیریتی مصطفی آجورلو و به دلیل مشکلات مالی با عدم بروزرسانی روبرو بوده و به حالت مسکوت مانده بود که حالا به دنبال تغییرات مالکیتی جانی تازه گرفته است.

این تحول با اطلاع‌رسانی به موقع اخبار بویژه نقل و انتقالات بازیکنان و اردوی تیم قابل لمس بوده و دیگر، خبرنگار باشگاه به عنوان آخرین فرد از خبرهای مجموعه مطلع نمی‌گردد! همچنین اخبار تمرینات نیز بلافاصله بعد از انجام آنها از طریق سایت و رسانه رسمی باشگاه منعکس گردیده است که در مقایسه با دیگر باشگاه‌های کشور، از این نظر جزو برترین‌ها بوده است.

در این بین بهترین عملکرد رسانه‌ای باشگاه به پوشش اردوی خارجی تیم در کشور ترکیه تعلق می‌گیرد، جایی که ‌مصطفی منطقی‌ مدیر بخش انفورماتیک سایت رسمی باشگاه تراکتورسازی در این اردو کنار سرخ‌پوشان حضور داشت و به تنهایی و با گزارش‌های خبری و تصویری خود توانست رضایت هواداران را جلب نماید.

پوشش رسانه‌ای اردوی تیم در قالب گزارش‌های خبری و تصویری بخصوص ویدیویی باعث شده بود تا هواداران احساس حضور در کنار تیم را داشته باشند. همچنین پوشش لحظه به لحظه بازی‌های دوستانه نیز اوج کار رسانه رسمی باشگاه بود که به نوعی جای خالی عدم پخش تلویزیونی این بازی‌ها را پر کرد.

اما شاید تنها ایرادی که می‌توان به نحوه پوشش رسانه‌ای این اردو گرفت، فقدان بخش گفت‌وگو یا مصاحبه در بین قسمت‌های محتوایی بود که با توجه به حضور حداقلی به لحاظ نیروی انسانی و کمبودی که از این نظر وجود داشت و نیز محدودیت‌هایی که از سوی شخص سرمربی تیم اعمال شده بود، درکل عملکرد رسانه رسمی باشگاه را می‌توان قابل قبول ارزیابی کرد.

این درحالی است که تیم رسانه‌ای باشگاه از نظر امکانات با کمبودهایی از جمله نبود لنز دوربین مناسب مواجه است و در چنین شرایطی آمار حدود 16 ویدیو و بیش از 500 فریم عکس در جریان اردوی 15 روزه تیم در کشور ترکیه مخابره شده است.

طبیعتا، فعالیت پرقدرت بخش رسانه‌ای باشگاه زمانی ارزشمند و پراهمیت جلوه می‌دهد که با انتشار به موقع اخبار از ایجاد شایعات و حواشی پیشگیری می‌شود که بهتر از درمان است! امری که در فصل گذشته با عدم توجه مسئولان باشگاه به این بخش، بارها و بارها گریبان تیم را گرفت.

در پایان گفتنی است، با توجه به ظهور شبکه‌های اجتماعی چون تلگرام و اینستاگرام که این روزها بیشتر از سایت‌های اینترنتی بار اطلاع‌رسانی اخبار را بر دوش می‌کشند، انتظار می‌رود مسئولان باشگاه تراکتورسازی نگرش ویژه‌ای به رسانه رسمی باشگاه در این دو شبکه اجتماعی داشته باشند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی آناج

The Latest